Tuesday 30 October 2012

First Time..

Tik tok tik tok****Bunyi jam berdetik tak henti2 kecuali energy beteri jam tu dah habis baru lah jam tu berhenti berdetikkan?. so apa kaitan entry kali ini dengan jam. Hurmmm kalau baca tajuk tu memang ada taip "time" kat situ, tapi entry kali ni bukan aku nak cakap fasal pown okay. Merayau mata pun macam rasa dah dok kat kepala lutut dah ni.*sigh hang buat lawak kerr Maryam? (cakap ngan diri sendiri)  Actually everyone got their first time? right?.Dah aku tanya ni hangguk jela apa hal diam.Hihihi macam aku nampakkan korang hangguk ke tak.Err stop annoying laa Maryam ! hurgghh ...

Back to the story,"first time" sebagai manusia biasa mesti semua orang,ada diorang punya pengalaman first time untuk dibuat kan?.Contoh first time tengok benda pelik,first time jumpe duit rupiah JERR,first time telan cicak (contoh cicak tu tak logik ada ke orang first time telan?cicakman boleh la buat macam tu) Muehehe etc. So tak pelik laa kalau aku tak pernah main boling and tak pernah tengok wayang. Sekarang dah nampak sangat kejakunan akuaku di situ sorok muka dalam bekas aiskrim cepat !

Aku tegaskan di sini , aku just nak bagi tahu aku punya cara bila aku first time jumpa yang baru aku kenal supaya nanti bila aku berjumpa orang,orang akan tahu kenapa aku bersikap macam tu takde la orang blurr and diaorang ajukan soalan kat diri sendiri "eh apa hal pempuan ni,belagaknyer" and......Aku kalau first time kalau jumpa dengan orang yang baru aku kenal aku punya perangai memang aku tak akan banyak cakap and aku akan banyak senyum jeww sebab aku nak tengok orang tu jenis macam mana.Dan aku akan pastikan orang bukan jenis pemalu sebab kalau dia jenis pemalu aku akan jadi lagi laa 386 ganda lagi pemalu dari orang tu.So kalau jumpe aku please la buat tak tahu malu anggap dah macam dah lama kenal baru la best sikit sesuai kenal tu berlangsung* ceh macam cilok ayat novel jerr

Jadi tak perlulah rasa pelik bila jumpa aku,aku akan macam pendiam sikit sebab memang macam tu laa cara aku kalau aku jumpa orang yang baru aku kenal bukan nak belagak baik,sopan or sweet ke tapi memang aku dah jenis pelik cam alien sikit.Yang penting bila lama aku dah kenal orang tu I'allah korang akan tahu laa aku sebenarnya macam mana sebab tu korang kena ingat benda ni "don't judge the book by its cover".

Konklusinya entry kali ni,bila seseorang tu first time jumpa anda and perangai dia pendiam atau macam tak suka bergaul tu bukan maknanya dia tu belagak ke apa. Mungkin tu dah memang cara dia kan,semua orang ada cara masing-masing untuk diorang punya "first time" Jalan terbaik,berkawan tu biarlah dengan niat hati ikhlas I'alllah akan kekal persahabatan yang terjalin tu :)


No comments: